söndag 19 juni 2011

Bloggen lever an

Jag lovade i januari att bloggen skulle vakna upp. Det hande inte riktigt. Jag borjade titta pa serier som verkade lovande men som jag slutade folja efter nagra avsnitt. De som kan namnas ar Gosick och Level-E. Sa det blir ingen recension av dem.

Hetalia: Axis Powers var en serie jag foljde. Varje avsnitt var typ 5 minuter langt sa det var latt att folja. Det handlar om forsta och andra varldskriget, med ratt mycket schabloner om varje land. Men mycket underhallande. Rekommenderas! Sverige framstalls som valdigt reserverat och vill hela tiden ta over Finland och de baltiska staterna.

Gundam Unicorn ar en serie som kommer med ett nytt avsnitt varje halvar. Varje avsnitt ar ungefar en timme, sa det ar kanske darfor de vantar till hosten med nasta. Riktigt bra och nar den ar slut, ger jag ett omdome om den.



De senaste veckorna har jag sett en serie som heter Noein. Den kan jag varmt rekommendera. Bra musik och intressant handling. Lite annorlunda Sci-fi, som man inte ser so ofta. Handlingen ar avancerad, sa se den, for den gar ej att beskriva.

For tillfallet kollar jag en serie som heter Ao Exorcist. Den handlar om en kille som ar son till Satan, men vill ha sa lite att gora med Satan som mojligt. Han borjar i en skola for att utbilda sig till exorcist :). The endsong ar riktigt catchy. Lyssna sjalv!




Valkyria Chronicles

När de kejserliga styrkorna attackerar den lilla gränsstaden Bruhl tvingas Welkin Gunther, son till framlidne Belgen Gunther, att slåss för sitt liv vid sidan av Alicia Melchiott. Tillsammans med Welkin' s adopterade  syster Isara, flyr de till Gallias huvudstad foer att daer ansluta sig till landets milisstyrkor. Som medlemmar i det nybildade Squad 7, måste de arbeta för att slå tillbaka de invaderande kejserliga styrkorna, men aeven  upptäcka det verkliga syftet med invasionen själv. Om man gillar krig och elande och politiska intriger aer detta en bra serie. Karaktaerna aer bra i serien, jag gillade dock inte att de naagra av mina favoriter dog naer man just laert att boerja gilla dem. Daerfor faar denna serie inte fullpott av mig. Snyggt animerad ar den dock. Jag gloemde att recensera denna tidigare saa jag kommer inte riktigt ihaag nar jaag saag den. Den aer baserad pa ett dataspel. Det verkar vara relativt vanligt numera.

Inga kommentarer: