måndag 27 februari 2012

Forsta inlagget for 2012

Nya sasongen av Last Exile var en sadan besvikelse sa den skippade jag efter nagra avsnitt. Gillade inte intrigen alls.

Istallet tittar jag pa Gundam Age och den har hittills verkat ratt bra.

Jag har skippat ratt anime serier som inte holl mattet. Forsokte ett tag att kolla pa mysterie anime. men de ibland irriterande karaktarena gjorde att jag tappade lusten. En sadan serie var Gosick.

Jag har dock kollat pa klassiska Gundam Serier sasom Mobile Suit Gundam: The 08th MS Team, Mobile Suit Gundam: Char's Counterattack, Mobile Suit Gundam 0080: War in the Pocket och After War Gundam X. Alla bra pa sina satt och vis. Den som jag gillade mest var 8th MS Team och Gundam0080. Jag gillade karaktarerna i bada och de hade ett budskap. Sasom att krig faktiskt dodar och lamnar de som ar kvar med sorgen kvar.

Slutligen sa tittade jag klart pa Level-E. Den var kul, men kommer nog inte bli ihagkommen. Lite som gar in genom ena orat och ut genom andra.

Inga kommentarer: