måndag 21 april 2014

Anime 2014

Anime 2014

Under 2014 fick jag ny inspiration att boerja titta paa anime igen. Hitills har jag sett foeljande serier.  Serier som jag fortfarande kollar paa eller 

De ar uppdelade efter genrer.

Mecha:

Ginga Kikoutai Majestic Prince. En annan av dessa serier som handlar om att slass mot aliens. Snyggt animerad, men annars inget speciellt. 

Foljande två serier har det gemensamma draget att huvudpersonerna i bagge serierna reser genom tid och rum. Jag har inte sett faardigt pa dem aen. 

Buddy complex. 

Gargantia

Adventure

Toaru Hikuushi e no Koiuta. Denna paminde om Last Exile jag saag foer nagra aar sedan. Jag hoppas det blir en sasong 2, eftersom den kaendes inte avslutad. 

The World is Still Beautiful. Denna handlar om en kung som ska gifta sig med en prinsessa fraan ett fattigt obetydligt land. Aeventyrskomedi som jag nyligen boerjat titta paa. 

Magic

Mahou Sensou. Denna handlar om ett par studenter som hamnar i en annan dimension, det vill saega en vaerld daer    efter apokalypsen. Den innehaeller en del action med magi. Jag kaende att denna var inte riktigt avslutad. Kan bara hoppas att det blir en sasong 2. 



Witchcraft Works. 

Romance

Supernatural:
Natsume Yuujinchou. Denna ser jag fortfarande.

Komedi

Baka to Test (fardig). En blanding av MMPORG och komedi i skolmiljo. Inte speciellt bra och tjejerna i serien aer bara foer vaaldsamma. Rekommenderas inte. 

Squid girl. Komedi om en Squid Girl som vill ta oever vaerlden. 

Sport:

Free. Den enda motion jag gillar, simning, och serien aer ratt bra, sa ett av skaelen att jag tittar pa den. 

Virtual Reality/MMORPG

Log Horizon. I denna serie kan karaterna inte logga ut utan blir kvar i dataspelet. 




Inga kommentarer: