söndag 2 augusti 2009

Ragnarök - The Animation


Ragnarök - The Animation är en tv-serie som är baserad på Ragnarök Online, ett MMORPG som i sin tur baseras på en koreansk manhwa av Lee Myung-Jin. Man får i animen följa Roan och Yufa, som är barndomsvänner och deras grupp av äventyrare/vänner i deras kamp mot det onda (känns det igen? ;)). Namnen i serien som förekommer är hämtat från Nordisk Mytologi.

Jag kom i kontakt med denna serie när jag läste mangan, som inte gjorde mig alls imponerad eftersom den slutade tvärt. Själva animen följer ej manhwan. Jag förväntade mig mer av animen, eftersom inledningen var rätt bra, men sedan tyckte jag den skiftade snabbt från glädje till sorg. Handlingen är tunn och karaktärerna i serien känns platta. Man får inget grepp om dem och de verkar mest gnälla eller vara handlingsförlamade när de väl ska utföra någonting. Den hade kunnat vara intressant, vilket dock inte var fallet.

Inga kommentarer: