torsdag 6 augusti 2009

Tower of Druaga

Tower of Druaga

Äventyret handlar om Jil, som är en ung man som försöker ta sig upp till toppen av ett torn som är ockuperat av monster. Att ta sig uppför tornets sextio våningar är ingen lätt match och tornet kryllar av drakar, slemmiga kryp. Som om inte det är nog, sitter demonen Druaga högst och övervakar allt. Det är bara de absolut modigaste och mäktigaste krigarna som vågar försöka sig till toppen. Många har försökt men misslyckats.

Underhållande och rolig anime, som är lätt att dras med i. Jag såg den klart på mindre än en vecka. Kanske inte den som du kommer ihåg, men kul för stunden.

Säsong två av serien utspelar sig ett halvår efter händelserna i säsong ett. Jag kan dock ej avslöja vad som händer i säsong två för då förstör jag nöjet för de som vill se serien. Det enda jag kan säga är att den håller inte enligt mitt tycke lika hög klass, men är ändå rätt underhållande att se.

Inga kommentarer: